بایکر
Dont wait........Join now.
.
.
.انتظاربس است ..ثبت نام کنـــــــــــــــــــــــید....................BIKER.MTB


دوچرخه سواری کوهستان وسایکل توریسم
 
الرئيسيةثبت نامورود
share
المواضيع الأخيرة
» عکسهای داغ هفته
26/2/2015, 1:45 pm من طرف وحید فرشچی

» لباس دوچرخه
28/4/2014, 11:36 am من طرف منصور

» تیوبلس کردن دوچرخه
22/9/2013, 4:11 pm من طرف biker

» نتایج مرحله دوم لیگ کوهستان
7/9/2013, 5:33 pm من طرف biker

» تاپیک دوستانه
7/9/2013, 2:49 pm من طرف faraz___

اماربازدید
radio

HOSSEIN.MTB

برندهای برتر دنیا

شاطر | 
 

 رابطه ترمز و گرما

مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي اذهب الى الأسفل 
نويسندهپيام
biker
Admin
Admin
avatar

عدد المساهمات : 74
تاريخ التسجيل : 2012-11-13
العمر : 40

پستعنوان: رابطه ترمز و گرما   4/5/2013, 5:21 pm



گرمای تولید شده از سایش میان لنت ها و روتور(صفحه دیسک)
عامل شگرفی در کارایی سیستم ترمز دارد. دانستن چگونگی عملکرد ترمزها در
برابر گرما به شما کمک خواهد کرد تا در بهترین شرایط با آنها کار کنید.





- هر ترمز یک دمای خاص در دامنه دمای مجاز خود دارد که در آن بهترین کارایی را
دارد. روتوری را انتخاب کنید که ترمز شما را تا حد امکان در دمای مناسب نگه
دارد. برای مسابقات دانهیل روتورهای 203 میلیمتری به ترمزها کمک می کنند
تا از گرم شدم بیش از اندازه جلوگیری شود. در دوچرخه های درت جامپ روتورهای
160 میلیمتر به ایجاد دمای کافی برای بهترین عملکرد ترمز کمک می کند.
ترمزهای Saint M810 نیز طوری طراحی شده اند تا در دمای بالاتر نسبت به سایر
ترمزها به بالاترین عملکرد خود برسند.





- سایز روتور بیشترین تاثیر را بر روی نیروی نگهدارنده ترمزها دارد. با
امکان انتخاب بین سایزهای مختلف روتور، شما قادر خواهید بود تا با توجه به
نوع دوچرخه سواری تان بهترین انتخاب را داشته باشید.


- با اینکه وجود گرمای کافی برای عملکرد ترمز مفید است، اما ترمزها همیشه
باید با گرمای اضافی مقابله کنند. گرمای تولید شده توسط روتور و لنت ها از
طریق پیستونها به کالیپر منتقل می شود. سازندگانی مانند شیمانو از پیستون
های عایق شده برای حفظ حداکثر خنکی ترمزها استفاده می کنند.





- از مزایای ترمزهای Center Lock این است که شبکه های روی روتور آنها
مانند فن عمل کرده و بیش از پیش به خنک شدن ترمزها کمک می کنند.





- لنت هایی که در آنها از صفحات پشتی تیتانیومی استفاده شده است، بیش از
انواع استاندارد پشت استیل، گرما را به طور موثرتری پراکنده می کنند.


- کاهش کارایی ترمز زمانی اتفاق می افتد که لنت و روتورها بیش از حد داغ
شده باشند. در این هنگام لنت ها توان گرفتن(گیرایی) روتور را از دست می
دهند و احساس می شود که قدرت ترمزگیری کاهش یافته است.






- در هنگام گرم شدن بیش از حد ترمز، مقدار کمی از رطوبت موجود در مسیر
سیستم ترمز جوشیده و ایجاد حباب هوا می کند. این عمل سبب نزدیک شدن بیشتر
دسته ترمز به فرمان می شود. در برخی موارد حتی دسته ترمز تمام فاصله تا
فرمان را طی می کند زیرا نیاز به ترمز بیشتر برای فشردن شدن کافی حباب ها
می باشد تا عمل ترمزگیری انجام شود. زمانی که ترمزها خنک شدند، ترمزها بدون
هیچ مشکلی کارایی پیشین خود را بدست می آورند.


- اگر روتور برای مدت طولانی در معرض گرمای شدید قرار گیرد می تواند صیقلی
شود به این صورت که رنگ آن تغییر خواهد یافت و در اکثر موارد شکل(رنگ)
رنگین روی صفحه دیده می شود.





- بعد از یکبار صیقلی شدن روتور، کارایی آن هرگز بخوبی روز اول نخواهد شد.
هیچ راهی برای نجات دیسک صیقلی(در معرض گرمای شدید قرار گرفته) وجود ندارد
و باید جایگزین شود.


- اگر چه لنت ها در اثر گرما آسیب نمی بینند، اما همیشه توصیه می شود در هنگام تعویض روتورها، لنت ها نیز تعویض گردند.




منبع: Shimano.com
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
خواندن مشخصات فردي http://biker.taro.tv
 
رابطه ترمز و گرما
مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي بازگشت به بالاي صفحه 
صفحه 1 از 1

صلاحيات هذا المنتدى:شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد
بایکر :: تعمیرات ونگهداری-
پرش به: